CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 27 November 2008

[A.P.A.I] Misi Tercapai

"Misi utama adalah layak ke pusingan 16 dan itulah dilakukan juara bertahan, Manchester United biarpun sekadar seri tanpa jaringan dengan Villareal, semalam". Syabas ManUtd...Glory..Glory..Man United! Kita harus pertahankan kejuaraan musim lalu...

[A.P.A.I] Anak Sedara Baru...

Alhamdulillah, akhirnya berakhir satu penantian apabila Baby Adeb Ayman telah selamat dilahirkan. Tahniah buat Kak Teyna + Abang Izami di atas kelahiran baby mereka yang ke-4. Maka Baby Adeb Ayman adalah cucu Tok Aboh dan Tok yang ke-9. Wah, makin bertambah ramai ahli keluarga kita. Nanti Adeb boleh la geng dengan Harraz. Adios!

[A.P.A.I] Rileks jap..

Hari ni dapat la rileks jap sebelum sambung balik esok dengan kesibukan program + meeting + dll. Yang dah selesai sehingga hari ini: 16.11.2008 : Kursus Pengurusan Strategik The Emperor Hotel, Melaka. 22/23.11.2008 : Kerja-Kerja Pemindahan Kabin Klinik Kesihatan Semenyih ke Kampus Kuala Lumpur. 25 - 26.11.2008 : Hari Bertemu Pelanggan Jabatan Pendaftar UKM Kampus Kuala Lumpur & UKM Bangi. Esok sambung balik...28 - 30.11.2008 : Bengkel Penulisan Kualitatif dan Kuantitatif (Gugusan Kesihatan) Klana Resort Seremban. Sebelum gie Seremban, ada meeting pulak kat UKM Bangi esok pagi jam 8.30 - Mesyuarat Bersama Di Antara Pendaftar dengan Penolong-Penolong Pendaftar. 2 program terpaksa ditunda kemudian atas sebab jadual yang terlalu padat untuk bulan Disember dan pertindihan dengan beberapa program yang lebih perlu diberikan keutamaan...Seminar Pemantapan Diri Bahagian Pengurusan Kampus Kesihatan Quality Hotel, Shah Alam yang dijadualkan pada 03.12.2008 terpaksa ditunda (InsyaAllah 18.12.2008) bagi memberi ruang kepada kakitangan Bahagian Pengurusan Kampus Kuala Lumpur membuat persiapan Audit ISO SIRIM yang akan berlangsung pada 4 dan 5hb November 2008. Manakala Lawatan Ke Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia Jalan Duta ditunda ke Januari 2009. Jadual tambahan lain untuk bulan Disember - 01.12.2008 (2.30 petang) : Mesyuarat Exco Bahagian Pengurusan Kampus Kuala Lumpur Bil.2/2008 02.12.2008 (2.30 petang) : Mesyuarat Pengurusan Jabatan Pendaftar 04 - 05.12.2008 : Audit ISO SIRIM Jabatan Pendaftar UKM 05.12.2008 : Balik Kampung la...Raya Haji!

Khamis, 20 November 2008

[A.P.A.I] Mutiara Kata 1

Rabu, 19 November 2008

[A.P.A.I] Kerja oh Kerja

Tentatif kerja bulan November dan Disember 2008 14 - 16.11.2008 : Kursus Pengurusan Strategik The Emperor Hotel, Melaka. 22/23.11.2008 : Kerja-Kerja Pemindahan Kabin Klinik Kesihatan Semenyih ke Kampus Kuala Lumpur. 25 - 26.11.2008 : Hari Bertemu Pelanggan Jabatan Pendaftar UKM Kampus Kuala Lumpur & UKM Bangi. 28 - 30.11.2008 : Bengkel Penulisan Kualitatif dan Kuantitatif (Gugusan Kesihatan) Klana Resort Seremban. 03.12.2008 : Seminar Pemantapan Diri Bahagian Pengurusan Kampus Kesihatan Quality Hotel, Shah Alam 10.12.2008 : Majlis Korban dan Aqiqah Kampus Kuala Lumpur 16.12.2008 : Lawatan Ke Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia Jalan Duta Pelaksanaan Amalan Persekitaran Kerja Berkualiti (5S) Macamana nak perabih cuti tahun ni...sempat kot sebelum akhir tahun.

Jumaat, 14 November 2008

[A.P.A.I] Abang Chik

Hari ni solat Jumaat dekat Surau Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) sebab Rash takder, keluar hantar surat ke Lembaga Hasil Dalam Negeri, Jalan Duta. Selalu kitorang solat Jumaat kat Masjid luar. Lepas selasai solat, toleh belakang nampak seseorang yang dikenali. Rasa-rasa senior waktu sekolah dulu. Aku pun pergi la jumpa tegur. Betul la dia, Abang Hasrizal a.k.a Abang Chik. Tak sangka jumpa dia kat PPUKM. Dia dulu Ketua Pelajar yang jaga blok aku dan kawan-kawan waktu Tingkatan 1. Sekarang dia aktif menulis buku dan antara buku tulisan dia adalah Aku Terima Nikahnya. Lawat la blog dia - SaifulIslam.com.
Ok, dah nak bertolak pergi Kursus di Melaka kejap lagi. Nanti cerita lain. Hayyan and Harraz jangan nakal-nakal. Ikut cakap Mama key! Jangan buat Mama serabut. Take care!
P/s: Kalau la diorang boleh baca...

Isnin, 10 November 2008

[A.P.A.I] Kecundang...

Manchester United kecundang di Emirates Sabtu lalu dengan keputusan 2 - 1. Apakan daya, kena terima la kekalahan malam tu walaupun menaruh harapan tinggi agar Manchester menang malam tu. Agak jauh juga point kena tinggal dengan Chelsea dan Liverpool tapi perjuangan masih jauh. Macam-macam boleh terjadi... Tak dapat tengok game malam tu sebab ada dinner celebrate hari lahir mak mentua @ Bandar Baru Bangi. Balik jer rumah, tengok highlight Manchester United kena 2-1. Serba tak menjadi game malam tu untuk Manchester United. Rooney tak dapat sempurnakan peluang...Ronaldo pun tak menjadi, tendangan melepasi palang...Berbatov bermain baik, golnya tak dikira sebab berada dalam keadaan offside. Akhirnya, dua gol dari Samir Nasri pada minit 21 dan 48 menghukum Manchester United dari jarak jauh. Gol United hanya mampu dijelmakan pada minit 90 oleh pemain gantian Rafael Da Silva. Pujian untuk Rafael yang berani melakukan percubaan...jaringan yang menarik! Tapi tidak dapat memadam kekalahan Manchester United...

Aksi pemusnah...

Jumaat, 7 November 2008

[A.P.A.I] My Team

Isnin, 3 November 2008

[A.P.A.I] Open House @ Ipoh, Perak

Hari Sabtu minggu lepas (25 Oktober 2008), Alhamdulillah aku diberikan kesempatan untuk menghadiri jamuan raya (Open House) member sekolah dulu (Sekolah Izzuddin Shah, Ipoh), Duan Usop di Ipoh. Memandangkan Duan ni member rapat aku, aku usahakan juga untuk hadir jamuan raya dia walaupun kena travel dari KL ke Ipoh.
Lama tak jumpa...

Antara kawan-kawan yang hadir ke rumah Duan Usop

Aku bertolak dari Kuala Lumpur jam 11.30 pagi dan tiba di rumah Duan jam 2.30 petang. Sampai jer, aku terus menuju ke rumah Duan yang kini menetap di Kuarters Kerajaan berdekatan Taman Polo (hehe..Budak2 SiS kalau tak tahu Padang Polo, memang sajer la...). Alhamdulillah sempat jugak jumpa beberapa orang rakan-rakan lama masa kat sekolah dulu walaupun ada yang dah balik. Antara yang sempat aku jumpa, Meor Huzaini, Hidayatullah, K.E (aku salute betul la K.E yang sanggup mai dari Bintulu, Sarawak), Khiruz, Syakirul, Asrul Sani, Pejo Saibun, Syukri Adam, Mustafid dan Yusmie (maaf la kalau ada nama yang tertinggal). Yang tak sempat nak jumpa Naimie dan Hafiz Yusuf.

Asrul Sani (tengah), lebih 10 tahun rasanya aku tak jumpa dia. Sekarang jadi lawyer dekat Ipoh.

Bertukar-tukar cerita antara satu sama lain...maklumlah dah lama tak berjumpa

Kitorang lepak berborak sampai pukul 6 petang. Siap tuan rumah tapau lauk lagi untuk kitorang. Seronok dapat berkumpul kembali dengan rakan-rakan sekolah sekali-sekala. Macam-macam cerita la yang nak diborakkan. Terima kasih banyak-banyak kepada Duan Usop selaku tuan rumah di atas jemputan ke rumah terbuka ini. InsyaAllah, kita akan terus cuba aturkan pertemuan @ reunion dari semasa ke semasa untuk rakan-rakan SIS terutama batch 92-96 supaya ikatan silaturrahim kita tak terputus begitu saja.

[A.P.A.I] Memori Aidilfitri 1429H @ Seberang Takir, Terengganu

Hari ni dah masuk 5 Zulkaedah 1429H, aku baru nak upload gambar-gambar raya Aidilfitri lepas. Hahaha..sebenarnya dah malas nak upload tapi dah tak ada bahan yang nak dijadikan cerita di blog ni, aku uploadkan la jugak beberapa keping gambar sekadar untuk simpanan dan tatapan sendiri.

Bergambar bersama Tok (Tok Nyang) selepas selesai Solat Sunat Hari Raya...Harraz macam biasa, tido...zzz!!!

Harraz dipangku oleh Tok Nyang sambil diapit Tok dan Tok Aboh.

Gambar tak berapa nak terang sebab gambar diambil menggunakan handphone canggih Untie Ijan. Jadi la kan dari tak ada gambar. Tapi mana pulak Harraz?