CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 3 Februari 2009

[A.P.A.I] Balik Kampung - Siri 3

Pergh...sikit punya lama 'perap' cerita' balik kampung ni (last update - 09.01.09). Sampai siri 2, lepas tu, cerita tak bersambung. Banyak sangat perkara dan tugasan pejabat yang perlu diutamakan. Jadi terpaksa la dikemudiankan kerja-kerja mengemaskini blog ini. So, walaupun dah 'basi', post jugak la sambungan cerita balik kampung ni untuk tatapan sendiri...
26/12 - Hari ni kami plan nak bawa Kak Chik dan keluarga pergi Taman Tamadun Islam (TTI) di Pulau Wan Man, Kuala Terengganu untuk melihat Masjid Kristal dan replika-replika masjid dan binaan termasyhur di serata dunia seperti Taj Mahal. Walaupun kami kerap balik ke Kuala Terengganu, inilah kali pertama kami sampai ke TTI. Kami keluar jam 11.00 pagi dan sampai di TTI jam 11.40 am. TTI di bahagikan kepada 2 kawasan utama iaitu Masjid Kristal dan Taman Monumen. Tapi kami tak dapat masuk Taman Monumen sebab operasi ditutup dari jam 11.30 pagi hingga 2.30 petang (Solat Jumaat). Kami pun tak tahu waktu operasi TTI, so kami ambil keputusan untuk berkunjung ke Masjid Kristal dulu.

Gambar disekitar Masjid Kristal.

Pemandangan kubah Masjid Kristal dari dalam dan luar... Mama, Maksu Ain dan Harraz merakamkan gambar di dalam ruang solat Masjid Kristal.

Memandangkan Taman Monumen ditutup sehinggan jam 2.30 petang, kami pun decide untuk ke tempat lain terlebih dahulu. Kitorang hantar Kak Chik dan keluarga ke rumah Kak Khairani di Losong dan kami pulak ke rumah Auntie Nor, juga tak jauh dari situ. Plan nyer nak jumpa semula di TTI selepas Solat Jumaat. Walau bagaimanapun, disebabkan Harraz telah melepaskan 'hajat' sehingga bocor seluar dan terkena Maksu Ain, kitorang terpaksa membatalkan hasrat untuk ke TTI...terpaksa balik terus ke rumah Tok Aboh. Anyway, Kak Chik dan keluarga tetap sampai jugak la ke tempat tu. Itu yang penting sebab kami boleh pergi lain kali bila balik ke Terengganu lagi nanti, InsyaAllah.

0 comments: